Amenajari interioare cu parchet  

Publicat de Top Afaceri


Punerea pe picioare a unei firme de amenajari interioare care are ca activitate comercializarea si instalarea parchetului nu necesita eforturi mari.

Un spatiu de vanzare in care mostrele de parchet sa fie expuse spre a fi studiate de clienti, cateva standuri pe care sa se gaseasca si alte materiale si accesorii utile in instalarea si intretinerea parchetului reprezinta cam toata logistica afacerii, cel putin pentru inceput. Clientii trebuie sa vada ceea ce cumpara si e bine sa stie ca la dvs. gasesc tot ceea ce-i intereseaza despre parchet.
Daca nu aveti la firma un consultant expert in domeniul amenajarilor interioare, ar fi bine sa fiti dvs. acesta. Este indicat sa oferiti clientilor toate informatiile necesare la achizitionarea unui tip de parchet.

Pentru inceput afacerea de amenajari interioare poate porni doar cu trei-patru angajati: un vanzator care sa preia comenzile de la clienti si sa vanda si alte produse solicitate si o echipa de mesteri parchetari care sa transporte si sa instaleze parchetul.

Pentru demararea ei nu aveti nevoie de autorizatii speciale, cu exceptia celei de functionare si a actelor pentru inchirierea spatiului (in cazul in care nu aveti propriul spatiu).

De ce depinde reusita afacerii?
Trei conditii sunt importante pentru ca afacerea sa fie profitabila:

Amenajari interioare cu parchet

A. Furnizorii
Principala dvs. sursa de aprovizionare sunt producatorii interni de parchet si
importatorii directi de parchet din strainatate (in cazul in care nu sunteti si importator). Pentru ca afacerea sa mearga bine este foarte important sa aveti tot timpul parchet de calitate, intr-o gama cat mai diversificata, livrat la timp si in bune conditii. De aceea, este util sa dezvoltati o relatie de buna colaborare cu acesti furnizori.

B. Personal calificat
Ideal este sa asigurati clientilor si instalarea parchetului pe care-l achizitioneaza de la dvs.. De aceea, angajatii firmei trebuie sa fie calificati in acest domeniu, sa lucreze repede si bine.

Interesul clientilor pentru firma dvs. va fi si mai mare daca le oferiti si consultanta necesara in alegerea celui mai potrivit tip de parchet pentru ceea ce-si doresc ei. Puteti angaja astfel (chiar si in regim de colaborare) un expert in decoratiuni interioare care sa ajute clientii sa faca cea mai buna alegere.

Nu va ganditi ca prezenta unui consultant va afecta bugetul dvs., luati in considerare mai degraba impactul pe care acesta il va avea in fata clientilor. Cu siguranta veti fi priviti ca o firma serioasa, de profesionisti.

C. Operativitate
Aceasta presupune sa aveti la dispozitie permanenent (cel putin) o masina pentru a transporta parchetul la client, impreuna cu o echipa de angajati care va asigura instalarea acestuia. Pentru a atrage cat mai multi clienti este indicat sa le oferiti cat mai multe facilitati, iar in cazul acestui gen de afacere, montarea si transportul, oferite gratuit, sunt doua modalitati de atragere importante.

De asemenea, este bine sa respectati termenii de executare a lucrarii stipulati in contractul pe care-l incheiati cu clientii si sa raspundeti eventualelor solicitari ulterioare din partea acestora.

Amenajari interioare cu parchet

Piata
Este bine de stiut ca activati pe o piata unde aveti de luptat atat cu competitorii directi (firme care desfasoara o activitate similara ) dar si cu micii meseriasi, "mesterii priceputi la toate" care practica preturi de dumping la instalarea parchetului.

Succesul dvs. depinde de o pozitionare cat mai corecta pe aceasta piata. Ce presupune aceasta? Sa identificati clientii pe care-i vizati si sa-i convingeti apoi ca sunteti cea mai buna alegere pentru ei.

Clientii dvs. sunt atat persoanele fizice care doresc sa cumpere parchet pentru locuinta proprie, dar si persoane juridice care achizitioneaza parchet pentru birouri, sali de sport, sali de conferinte, etc. O buna oportunitate ar fi, de exemplu, sa incheiati contracte cu companii de constructii si sa le asigurati furnizarea si instalarea parchetului pentru imobilele pe care acestea le construiesc.

Amenajari interioare cu parchet

Amplasamentul magazinului: in complexe comerciale
Daca amenajarea spatiului de vanzare nu necesita dotari speciale, locul unde se afla acesta este foarte important. Vadul comercial este determinanat pentru succesul afacerii. De regula, magazinele care comercializeaza materiale pentru constructii si amenajari interioare se afla situate in zone deja consacrate, alaturi de alte magazine care vand instalatii sanitare sau alte produse si accesorii utile intr-o locuinta. In Bucuresti, de exemplu, aceste zone ar fi: strada Valea Cascadelor, Prisma Town sau complexul comercial Prestige.

Magazinul (standul) dvs. trebuie sa se afle in aceste zone. Daca nu sunteti proprietarul spatiului in care va desfasurati activitatea, este bine sa luati in considerare ca in aceste complexe comerciale chiria pentru spatii este destul de ridicata.

Amenajari interioare cu parchet

Preturile: calitatea parchetului impune pretul
Pretul unui metru patrat de parchet variaza in functie de tipul parchetului (laminat, stratificat), de esenta de lemn din compozitie si de gradul de finisare. In pretul de vanzare puteti include instalarea si transportul parchetului sau chiar si accesoriile necesare instalarii. Este bine ca in magazinul dvs. sa se gaseasca parchet pentru toate gusturile si... toate buzunarele.

This entry was posted on 20:01 and is filed under , , , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Abonați-vă la: Postare comentarii (Atom) .

0 comentarii