CHESTIONAR Instrument al cercetarii directe de marketing  

Publicat de Top Afaceri

Chestionarul este un instrument cu ajutorul caruia se culeg informatii de pe piata intr-o cercetare directa de marketing,alcatuit dintr-o succesiune logica de intrebari.Cercetarea directa de marketing poate fi orientata spre diverse probleme care caracterizeaza o piata.
Teme:
a) Piata in general;cele 2 componente ale sale cererea si oferta de marfuri sau/si servicii
b) Nevoile si comportamentul consumatorului
c) Produsul
d) Pretul
e) Plasamentul(distributii)
f) Promovarea
g) Relatiile firmei cu piata
h) Resursele firmei in comparatie cu cerintele pietei
Etapele de elaborare a unui chestionar
1. determinarea informatiilor necesare pentru efectuarea studiului de piata
2. formularea intrebarilor(si eventual a raspunsurilor posibile)pe baza carora se obtin informatiile necesare
a. intrebari filtru menite sa separe subiectii in doua sau poate trei categorii(consumatori/nonconsumatori),(consumatori relativi/nonconsumatori absoluti)
b. intrebari de continut
c. intrebarile de verificare sau de control au menirea de a verifica veridicitatea raspunsurilor la 1 sau 2 intrebari de continut
d. intrebarile de identificare care au menirea de a identifica segmentul de consumatori din care face parte subiectul
3. ordonarea intrebarilor dupa tipuri
4. aplicarea chestionarului pe un esantion redus,intr-o ancheta pilot de testare
5. reformularea chestionarului
Aplicarea in forma finala

This entry was posted on 00:15 and is filed under , . You can leave a response and follow any responses to this entry through the Abonați-vă la: Postare comentarii (Atom) .

0 comentarii